محیط کار
ویژگی های یک محیط کار آیده آل
فرهنگ سازمانی یا فرهنگ مربوط به هر شرکتی با شرکتهای دیگر بسیار متفاوت است. به طور معمول، کسانی که به دنبال کار هستند، هیچ ذهنیتی نسبت به فرهنگ شرکت موردنظر ندارند و ممکن است از جنبههای منفی یا مثبت آن اطلاعی نداشتهباشند. کار کردن در سازمانی که فرهنگ ضعیفی دارد یا فرهنگ آن با شما همسو نیست، جالب به نظر نمیرسد و در طول زمان شما را آزرده خواهد کرد.
فارغ از زمینهی کاری، عاملی که به طرز چشمگیری بر احساس یک کارمند از کار خود تأثیر میگذارد، محیط کار اوست. منظور از محیط کار هر چیزی است که بخشی از درگیری کارمندان را با کار تشکیل میدهد، مثل رابطه با همکاران یا سرپرستان، فرهنگ سازمانی، امکان توسعهی فردی و غیره. یک محیط کار ایده آل، به کارمندان حس خوبی از سر کار آمدن میدهد و همین امر به آنها انگیزه میدهد که با حداکثر توان خود به فعالیت بپردازند.
۵ویژگی اصلی که یک محیط کار ایده آل می تواند داشته باشد عبارتند از:
1) ارتباط باز و شفاف
2) تعادل میان کار و زندگی
3) تمرکز بر آموزش و توسعه
4) تقدیر از سختکوشی
5) روحیهی تیمی قوی